Cum să slăbiți fără dietă

Data: 24.05.2012
Cum să slăbiți fără dietă

Există foarte multe tipuri de diete și cure de slăbire, majoritatea având efecte negative pe termen lung. De cele mai multe ori, 5-10 kg pe care le pierdem într-o săptămână sau două, se transformă în 15 kg câștigate de corpul nostru după dietă. Și-atunci, ce este de făcut?

În primul rând, trebuie să ținem cont că înfometarea pentru a slăbi nu este o soluție. Prin lipsa hranei nu facem decât să ne distrugem organismul și să generăm niște carențe care pot fi iremediabile. Spre exemplu, o dită în care consumăm doar 500 kilo calorii într-o zi, determină organismul să intre în panică și să asimileze cât mai mult aunci când vom termina dieta. Vom slăbi probabil 10 kg în 10 zile, dar ne vom îngrășa alte 15 kg în următoarele săptămâni. 

Cel mai sănătos mod de a slăbi este să avem o dietă echilibrată, să facem un minim de mișcare și să nu fim adeptele exceselor, de orice natură ar fi ele. Mai jos, vă prezentăm câteva trucuri simple prin care puteți obține o siluetă de invidiat. evident, rezultatele nu apar peste noapte (nici nu ar fi sănătos), ci în timp, dar partea bună este că sunt rezultate de durată.

1. Cele trei mese principale ale zilei ar trebui să fie obligatorii

Micul dejun, prânzul și cina nu ar trebui să lipsească din meniul nimănui. Dacă sunteți o persoană care nu obișnuiește să mănânce dimineața, puteți face un exercițiu simplu. În timp ce beți cafeaua sau ceaiul de dimineață, consumați un croissant, câțiva biscuiți sau o felie de pâine prăjită cu unt. Poate nu vi se pare mult, dar este important pentru sănătatea stomacului dumneavoastră să nu beți cafeaua înainte să mâncați ceva.

2. Sucurile lungi și dese, cheia marilor succese

Ideal ar fi să excludeți din dieta zilnică orice fel de sucuri carbogazoase, toate sucurile ”naturale” pline de zaharuri pe care le găsiți în magazine și apa minerală. În locul lor puteți consuma sucuri făcute în casă, din diverse combinații de fructe și legume. Toate sunt sănătoase, conțin multe vitamine și sunt mult mai bune la gust decât cele pe care le găsiți în magazine. Noi recomandăm să consumați 5 pahare de suc natural în fiecare zi. Puteți consuma 3 dintre ele imediat după mesele principale ale zilei și încă 2 în pauzele dintre mese. Dacă nu sunteți acasă în timpul zilei, puteți să vă pregătiți dimineața o sticlă de 2 litri cu suc natural pe care să o luați cu voi la birou.

3. Spuneți NU fast-food-urilor!

Chiar dacă mâncarea de fast-food vi se poate părea delicioasă, ar fi cel mai bine să renunțați la ea. Majoritatea fast-food-urilor servesc mâncare semi-preparată sau amestecuri de proteine, carbohidrați și sosuri nesănătoase, care pot fi numite cu siguranță ”bombe calorice”. În plus, prăjelile cresc nivelul colesterolului către limite alarmante, care pot duce la boli cardio-vasculare. Și, dacă tot nu v-am convins să renunțați la fast-food, căutați pe Youtube câteva filmulețe cu mâncarea vândută de diverse branduri  mondiale. O să vă convingeți singuri.

4. Nu faceți exces de sare, zahăr și grăsimi

Nu degeaba există la TV o reclamă care ne îndeamnă să consumăm cu măsură sare, zahăr și grăsimi. Sarea favorizează depunerile apoase, zahărul îngrașă și grăsimile sunt cât se poate de nesănătoase, pentru că se digeră foarte greu și ne muncesc organismul mai mult decât alte alimente. NU spune nimeni să renunțați la ele, dar e bine să țineți cont că moderația poate elimina 2-3-4 kilograme din surplus.

5. Încercați să consumați carnea fiartă sau pe grill

Că tot este vară și avem nevoie de o alimentație mai slabă în grăsimi, vă recomandăm să folosiți din abundență grill-ul atunci când alegeți să gătiți carne. Sosurile, tocănițele, ceapa călită și alte metode de a găti carnea sunt destuld e nesănătoase și nu prea ajută în lupta cu kilogramele. La urma urmei, un piept de pul la grătar este oricum mai bun decât o tocăniță fierbinte și cu multe sosuri în plină vară. De asemenea, recomandăm carnea slabă, de pui sau de pește.

6. Legumele, izvor de sănătate

În această perioadă este simplu și ieftin să găsiți legume naturale, de grădină. Vă recomandăm să consumați cât mai des varză, spanac, broccolli, dovlecei, castraveți și roșii, pentru că au foarte puține calorii și contribuie din plin la arderea kilogramelor în plus.

7. Ceai verde și cafea

Unul dintre cei mai cunoscuți antioxidanți este ceaiul verde. Folosit ca bază în toate ceaiurile de slăbire, în toate rețetele de detoxifiere și recomandat de toate bunicile pentru curele de slăbire, ceaiul verde are calități purificatoare. Atenție, însă, nu este recomandat să faceți exces. 1-2 căni de ceai verde/zi sunt suficiente. De asemenea, recomandăm să îl consumați în prima parte a zilei, deoarece poate provoca insomnii. Și cafeaua este antioxidant, dar doar dacă nu o bem cu lapte și dacă nu facem exces de zahăr.

8. Consumați cât mai multe lichide

Cantitatea zilnică de apă plată recomandată este de 2 litri. Vara, atunci când este foarte cald, recomandăm să ajungeți chiar la 3 litri, dacă nu consumați și alte lichite (ceai, cafea, sucuri naturale). Evitați, cum spuneam mai sus, sucurile carbogazoase și, în general, cele din comerț. O hidratare corectă vă ajută să eliminați câteva kilograme, pentru că elimină veșnica senzație de foame, menține circulația sângelui mai alertă și detoxifică organismul.

9. Faceți mișcare

Fără prea mari eforturi puteți să vă mențineți tonusul muscular și chiar să pierdeți câteva kilograme. Și nici măcar nu trebuie să cheltuiți vreun ban, dimpotrivă, puteți economisi câte ceva. Recomandăm să mergeți pe jos cel puțin 30 minute pe zi, să înlocuiți mijloacele de transport în comun cu o plimbare sănătoasă (mai ales seara, când plecați de la birou, pentru că aerul face bine și atunci când ochii și mintea sunt obosite după o zi lungă de muncă) și să vă achiziționați o bicicletă, dacă nu aveți deja una.

Noi credem că un stil de viață moderat și cumpătat vă ajută să slăbiți, să vă mențineți în formă și să vă păstrați sănătatea intactă. Și, pentru a vă demonstra că toate cele de mai sus funcționează, noi le aplicăm zilnic și putem spune că suntem foarte mulțumiți de kilogramele pe care le avem și de tonusul nostru muscular.

 

Comentariul tau