Cum ne păzim de caniculă

Data: 21.06.2012
Cum ne păzim de caniculă

Urmează o perioadă cu temperaturi foarte mari. Chiar ieri s-a anunțat cod portocaliu de caniculă în mai bine de 2/3 din țară. De aceea este bine să fim atenți, să nu ne expunem riscurilor de infarct miocardic și deshidratare puternică.

Îmbrăcămintea lejeră

În primul rând este esențial să încercăm să evităm plimbările prin soare, în intervalul de timp 11:00 – 17:00. dacă totuși nu avem ală opțiune, cel mai bine este să purtăm pălărie, ochelari de soare și haine foarte lejere, care permit corpului să respire. Este indicat să avem umerii acoperiți, pentru a nu-i expune prea mult razelor nocive ale soarelui. De asemenea, recomandăm hainele din in sau bumbac, lejere, în culori deschise, care permit corpului să respire. dacă este posibil, încercați să mergeți pe la umbră, unde razele soarelui nu intră în contact direct cu pielea dumneavoastră.

La fel de importantă este și hidratarea. Organismul uman are nevoie de o serie de elemente pentru a funcţiona eficient. De aceea, este foarte important să fim atenţi la ce alimente şi lichide consumăm. Apa reprezintă un element important pentru sănătatea corpului deoarece aceasta acţionează asupra tuturor proceselor vitale din organism. Cele mai importante roluri ale apei sunt:

  • Ajută la circulaţia oxigenului şi a nutrienţilor prin sȃnge şi elimină produşii obţinuţi din digestie;
  • Menţine o temperatură constantă a organismului;
  • Asigură realizarea proceselor chimice ale corpului;
  • Intră ȋn procesul de creştere a organismului.

Hidratarea pe timp de caniculă

Pentru a menţine funcţionarea normală a organismului este necesar să ştim de cȃtă apă are nevoie acesta. Necesarul de lichide zilnice variază ȋn funcţie de diferiţi factori precum temperatura, sex, activitatea fizică sau vȃrsta. Un adult cu o greutate normală ar trebui să consume aproximativ 2 litri de apă pe zi. Totuşi, pe timp de caniculă această cantitate de lichide poate creşte ȋn funcţie de necesităţi. Trebuie menţionat faptul că legumele şi fructele zemoase pot hidrata organismul mai mult decȃt un pahar cu apă. În zilele călduroase de vară acestea sunt mult mai eficiente şi reprezintă o gustare revigorantă şi plină de vitamine şi minerale. Fructele şi legumele zemoase acţionează ca o băutură, dar şi ca un nutrient, deoarece ȋncorporează o cantitate considerabilă de săruri minerale, vitamine şi aminoacizi.

Legume și fructe care ajută la hidratare

Există o serie de legume și fructe care sunt recomandate pe timp de caniculă. În general, pe listă apar legume care conțin un procent ridicat de apă și fructe cu un aport bogat de potasiu și vitamine: castraveți, varză, dovlecei, broccoli, roșii, ardei gras, pepene roșu, pere, piersici și nectarine. Este recomandat să se consume în cantități cât mai mari, înlocuind carbohidrații (cartofi, paste, orez, diverse făinoase) din alimentație și de preferință proaspete, pentru a nu-și pierde din proprietățile nutritive și hidratante. Salatele sunt ușor de făcut, delicioase și exact ceea ce aveți nevoie în această perioadă.

Trucuri împotriva caniculei

Deși avem tendința să consumăm cât mai multe lichide reci, trebuie să țineți cont că lichidele reci trec prin stomac mult mai repede decât cele calde. În plus, e bine să consumați apa în cantități mici și de mai multe ori pe zi, preferabil cu o anumită frecvență. Sunt multe vedete care au stabilit un program după care beau apă zilnic: câte un pahar de 200 ml înainte de mesele principale și câte un pahar de 300 ml între mese, plus un pahar de 200 ml dimineața, pe stomacul gol și seara, înainte de culcare. Se pare că dă rezultate.

Este contraindicat să consumați sucuri carbogazoase sau alcool, să faceți sport în perioadele cu temperaturi foarte ridicate și să lăsați aerul condiționat pornit pe toată durata zilei. Fiecare dintre aceste activități pot determina reacții adverse ale organismului pe o perioadă mai lungă de timp.

Noi vă dorim o vară ușoară, cu mai multă relaxare decât muncă și mai multă briză decât caniculă.

 

 

Comentariul tau