Potasiul influențează inima și sistemul nervos

Data: 12.07.2012
Potasiul influențează inima și sistemul nervos

Potasiul este un mineral foarte nimportant pentru organismul uman, influențând funcționarea inimii, rinichilor, a sistemului muscular și a sistemului nervos. Mai ales pe timp de vară este esențial, putând să reducă transpirația abundentă până în limite normale, evitând astfel posibilitatea ca mușchii să se contracte necontrolat.

V-am pregătit, mai jos, o listă cu alimente bogate în potasiu.

Fructe

Bananele suntfructele cu cel mai ridicat nivel de potasiu. De regulă, dacă simțiți, din senin, poftă de banane, înseamnă că nivelul potasiului din organism este scăzut și e recomandat să vă urmați pofta. 100 de grame de banane conțin 357 mg de potasiu. Al doilea fruct în acest top este pepenele galben (cu 350 mg de potasiu la 100 de grame), urmat apoi de kiwi, caise și mure cu 300 mg fiecare. Fructele proaspete sunt, desigur, o variantă mai bună decât cele congelate sau confiate dacă vreți să profitați de toată cantitatea de potasiu pe care o pot oferi. 

Legume

Sfecla roșie este una dintre cele mai bogate legume în potasiu. 100 de grame de sfeclă conțin 325 mg de potasiu. Cel mai bine este să consumați legumele în stare proaspată, sub formă de suc (eventual în amestec cu alte legume). Cartofii dulci conțin și ei o cantitate suficienăa de potasiu, cu 575 mg pe 100 de grame, dar coaja acestora (pe care de obicei o aruncăm, nu o folosim) conține cei mai mulți nutrienți. Spanacul crud conține, de asemenea, o cantitate mare de potasiu – mai exact 558 mg pe 100 de grame. În aceeași categorie intră morcovii, broccoli și conopida. La fel ca în cazul fructelor, vă recmandăm să consumați legumele proaspete atunci când este posibil.

Pește și fructe de mare

Carnea de pește reprezintă o variantă bună pentru persoanele care trebuie să consume mult potasiu. În plus, carnea de pește conține acizi grași omega 3, element esențial pentru inimă, creier, dar și pentru celelalte organe. Somonul conține 384 mg de potasiu la 100 de grame. Pe de altă parte, somonul roz are în compoziția sa o cantitate mai mare de potasiu (414 mg la 100 grame). Carnea de cod și macrou conține, de asemena, o cantitate mare de potasiu – în jur de 520 mg la 100 de grame.

Totuși, anumite soiuri de carne de pește ar trebui consumate cu moderație, deoarece conțin cantități mari de mercur.

Scoicile conțin foarte mult potasiu: 628 mg potasiu la o porție de 100 de grame. Consumați-le fierte, asezonate cu diferite sosuri sau în suc propriu, pentru că sunt foarte sănătoase.

Carne

Carnea de porc conține în jur de 400 de mg la o porție de 100 de grame. Carnea de miel este și ea în topul cărnurilor bogate în potasiu cu 350 mg de potasiu la 100 de grame. Carnea de pui conține potasiu în cantități mai mici, de doar 250 mg la 100 grame. Ținând cont însă că nu putem consuma carne crudă, cel puțin nu foarte des, se recomandă să încercăm să o asociem și cu legume bogate în potasiu pentru a suplini carențele.

Fasolea, nucile  și alte semințe

O sursă excelentă de potasiu este fasolea. Ne referim la fasolea crudă, naturală, nu cea la conservă care își pierde mult din calitățile nutritive. Fasolea albă conține 561 mg potasiu/100 grame. Și nucile sunt importante atunci când vrem să ne îmbogățim dieta cu potasiu. Atenție, însă, nucile conțin și foarte multe grăsimi. Vă recomandăm să le consumați cu moderație, neprăjite și fără sare.

Cel mai mare aport de potasiu îl aduce, însă, fisticul. Cu 1042 de mg de potasiu la 100 de grame, acesta este regele alimentelor bogate în potasiu. Imediat pe listă se află migdalele, cu 746 mg de potasiu, alunele, nucile de Brazilia și arahidele.

Ciocolata neagră este un desert bogat în potasiu, cu 567 mg de potasiu la 100 de grame.

Comentariul tau