Cum să ai chef de muncă în fiecare zi de luni

Data: 23.07.2012
Cum să ai chef de muncă în fiecare zi de luni

Este universal acceptat faptul că ”lunea nici iarba nu crește”.  Cei mai mulți dintre noi nu prea avem chef de muncă și, dacă este să fim sinceri, nici nu prea avem energie, chiar dacă am dormit tot weekend-ul. După studiile efectuate de cercetătorii universității UCLA (Universitatea California, Los Angeles), se pare că există o serie de factori care influențează puternic cheful de muncă și, dacă ținem cont de câțiva pași simpli, putem avea un început de săptămână în forță.

1. În weekend dormiți doar cât aveți nevoie

Dacă în fiecare dimineață vă treziți cu greu, așteptând din tot sufletul ziua de sâmbătă pentru a putea dormi până la prânz, mai gândiți-vă o dată. În mod normal, un adult are nevoie de 7-9 ore de somn pentru a se odihni. Dacă în timpul săptămânii nu reușiți să depășiți 5-6 ore, soluția nu este să recuperați în weekend. Corpul se obișnuiește cu un anumit program de somn și dacă în weekend dormim după alt program decât în timpul săptămânii nu facem decât să ne dăm organismul peste cap.

Cel mai sănătos ar fi să găsim o metodă prin care să dormim același număr de ore în fiecare noapte, de preferat minimum 7. Dacă în timpul săptămânii ne trezim la ora 7, în weekend, când ne culcăm mai târziu, ne putem trezi la ora 9. Însă somnul până la prânz nu este deloc indicat. Dacă primele câteva săptămâni pot părea mai dificile, o dată ce am reușit să stabilim un program de somn, energia noastră va fi la cote maxime în fiecare zi.

2. Ca la 20 de ani

În studenție poate obișnuiam să pierdem nopțile alături de prieteni, să ajungem dimineața acasă și să o luăm de la capăt în fiecare zi. După 25 de ani, însă, organismul nu se mai reface atât de repede, deci avem nevoie de mai multă odihnă decât la 19-20 ani. Asta înseamnă că în weekend nu trebuie să ne depășim ora de culcare cu mai mult de 2-3 ore, adică dacă în timpul săptămânii adormim la 23:00, în weekend nu ar trebui să adormim mai târziu de ora 02:00. 

3. Relaxare înainte de toate

Teoretic, weekend-ul este acea perioadă din săptămână când trebuie să ne relaxăm. Asta înseamnă că nu amânăm toate treburile gospodărești pentru ziua de sâmbătă, ci reușim să le strecurăm cumva în timpul săptămânii sau găsim o metodă să distribuim sarcini și celorlalți membri ai familiei. În weekend e bine să avem timp pentru plimbări, relaxare, citit, petrecut timp cu familia și prietenii și, nu în ultimul timp, pentru noi înșine.

4. Gândiți pozitiv

Ne-am obișnuit să așteptăm cu sfințenie ziua de vineri și să urâm cu pasiune ziua de luni. Cum pentru tot învățul există și dezvăț, cel mai sănătos ar fi să ne dezobișnuim de acest obicei nociv. Dacă anticipăm stări negative, le vom avea. Dacă privim cu încredere înainte, surpizele nu vor înceta să apară. Ziua de luni este la fel ca oricare alta. Poate, la început, este un efort considerabil să nu mai gândim așa, însă o dată depășit acest moment, totul va fi mai bine.

5. Nu lăsați pe luni ce puteți face vineri

Este adevărat că vinerea suntem obosiți și nu mai avem energie, dar dacă ne dorim o zi de luni productivă și ușor de trăit, ar trebui să ne gândim la asta înainte de a amâna tot felul de task-uri pe weekend sau pe luni. Dacă trebuie să terminăm o serie de rapoarte sau să trimitem niște mailuri, mai bine ne forțăm să le terminăm vineri, pentru a începe ziua de luni cu o agendă goală. Unul dintre cele mai demoralizante lucruri este să rezolvi task-uri restante și fix de așa ceva nu avem nevoie la început de săptămână.

Spor la lucru și o zi de luni cât mai ușoară!

 

Comentariul tau