Gimnastica de dimineață

Data: 03.08.2012
Gimnastica de dimineață

Una dintre cele mai sănătoase activități pe care le putem face este gimnastica de dimineață. Beneficiile ei sunt foarte multe și, dacă o repetăm zilnic, ne schimbă stilul de viață într-un mod foarte sănătos. Doar 30 de minute de mișcare în fiecare dimineață ne dau un tonus general bun, ne îmbunătățesc tonusul și ne scad pofta de mâncare, ajutându-ne să ne menținem în formă cu minimum de efort.

Gimnastica de dimineață este mult mai eficientă decât mișcarea făcută la oricare alte ore din zi. Și sunt mai multe motive pentru care o sesiune de gimnastică de dimineață este mai utilă, chiar dacă este vorba despre o repriză de 15-20 de minute de mișcare, comparativ cu o sesiune intensă și îndelungată de fitness!

Gimnastica de dimineață ne ajută să ne disciplinăm. Dacă până acum am încercat fără succes să ținem o dietă sau să avem un program fix și stabil, gimnastica de dimineață vine în ajutorul nostru. Se pare că organismul nostru adoptă acest obicei foarte rapid și, o dată cu el, ne ajută să ne facem un program pe care să îl urmăm mai ușor. A fost dovedit că persoanele care au început să facă mișcare dimineața, reușesc să țină diete mai ușor decât cele care nu fac mișcare deloc sau practică sportul la alte ore din zi.

Metabolismul este primul afectat de mișcarea de dimineață. Se accelerează, ajutându-ne să ardem mai multe calorii de-a lungul unei zile, uneori chiar de 2-3 ori mai multe decât de obicei. Cu un regim alimentar schimbat doar puțin în bine, calea spre un corp de invidiat este mult mai simplă.

Însă unul dintre efectele cele mai bune ale gimnasticii de dimineață este starea de bine și capacitatea de concetrare pe care ne-o oferă. Creierul este oxigenat suficient și beneficiază de toate avantajele pe care le oferă o puternică oxigenare. Studiile au arătat că exercițiile de dimineață cresc capacitatea de sinteză, puterea de analiză și inventivitatea. Ne oferă o doză mare de enegie și o bună dispoziție inegalabilă. De asemenea, dimineața este cel mai potrivit moment pentru a ne elibera mintea de griji și probleme, iar mișcarea este modalitatea perfectă de a ne pregăti psihic pentru o zi mai mult sau mai puțin grea.

Persoanele care fac gimnastică de dimineață în mod regulat mănâncă mai puțin și mai sănătos, fiind mai puțin expuse poftelor de alimente bogate în grăsimi sau zahăr. De asemenea, gimnastica de dimineață reglează nivelul glicemiei, depozitele de glicogen din musculatură și tensiunea arterială, ajutându-ne să obținem silueta visată mai usor. Unul dintre motive mai este și faptul că trezirea la aceeași oră și gimnastica la regulată stabilizează ritmul cardiac, determinând astfel un somn de o calitate mai bună și o doză mai mare de energie.

În plus, gimnastica de dimineață contribuie foarte mult la vindecarea insomniilor și stărilor ridicate de irascibilitate, adică ne transformă în persoane calme, relaxate și care dorm suficient. După atâtea beneficii e momentul să ne întrebăm de ce ne lăsăm încă pradă dimineților moleșite și leneșe, în loc să ne trezim în fiecare zi cu zâmbetul pe buze.

 

 

 

Comentariul tau