Trucuri simple pentru a ne menține în formă

Data: 27.08.2012
Trucuri simple pentru a ne menține în formă

Unul dintre secretele tinereții despre care se vorbește foarte rar este agilitatea. Atunci când ușurința mișcărilor se pierde, corpul devine rigid și mersul greoi. Un om bătrân se ghicește și de la spate, nu trebuie neaparat să-i vedem chipul. Îl trădează ținuta. O ”defecțiune” care se instalează mult mai devreme la oamenii sedentari, dar care se poate corecta nu neaparat ridicând greutăți sau alergând până la epuizare, ci folosind fiecare oportunitate de a face puțină mișcare. Exercițiile pe care vi le propunem sunt foarte simple și recomandăm să le practicați zilnic. Ele vă vor schimba radica ținuta, silueta și modul în care vă mișcați. Totodată veți vedea că starea de spirit vi se va îmbunătăți considerabil!

1. Dimineața în pat: forță pentru spate și mușchii fesieri

Înainte să coborâți din pat dați la o parte pătura și perna și rămâneți întinși. Cu genunchii îndoiți și tălpile pe saltea, ridicați spatele cât puteți, să formați un plan drept (ca un pod). Țineți poziția timp de 5-6 secunde la început, apoi puteți crește timpul până la 20 secunde. Repetați de câteva ori. Veți simți cum lucrează mușchii spatelui și cei fesieri. Apoi adunați genunchii la piept, ținându-i cu brațele. Mențineți poziția timp de 10-15 secunde.

2. Când vă spălați pe dinți: balet pentru coapse

În timp ce vă spălați pe dinți dimineața, faceți următorul exercițiu: îndepărtați picioarele cât lățimea umerilor, întoarceți tălpile înafară și faceți coborâri și ridicări pe vârfuri, ținând spatele drept. Faceți cât puteți la început, apoi tindeți spre 15-20 de repetări.

3. Până se face cafeaua: Întăriți-vă mușchii brațelor

Cât timp puneți cafeaua pe foc sau la espresor, faceți exercițiul următor: deschideți o ușă și puneți-vă în rama ei (în tocul ușii adică). Sprijiniți-vă cu brațele de canaturi. faceți întâi un pas cu un picior îndoit în față și apăsați cât puteți cu brațele în rama ușii. reveniți. Apoi faceți un pas în spate cu celălalt picior îndoit și apăsați cu brațele cât puteți în canaturi. Fiecare mișcare trebuie ținută 2-3 secunde și repetată de 10 ori.

4. La micul dejun: întăriți-vă spatele și gâtul

Așezați-vă comod pe scaunul mesei la care mâncați. Spatele trebuie să fie drept, încordat, să atingă speteza, tălpile picioarelor fixate bine pe podea. Capul și gâtul să fie drepte. Ridicați cana de cafea și farfuria pe care se află, cu ambele mâini, până în dreptul ochilor. Când mâinile încep să tremure, lăsați brațele jos. Repetați de 4-5 ori.

5. La birou: oferiți elasticitate coloanei vertebrale

Stați cu spatele drept pe scaunul de la birou. Împingeți înainte burta și șira spinării. Ridicați capul foarte sus și țineți-l nemișcat. Întindeți cât puteți gâtul. Păstrați-vă poziția de ședere pe scaun și întoarceți-vă corpul spre dreapta, cât puteți. Întoarceți-vă apoi corpul spre partea stângă, păstrând poziția spatelui și capul ”tras” în sus, cu gâtul întins la maximum. Faptul că șezutul rămâne fix pe scaun în timp ce trunchiul se rotește, face spatele mobil și se cunoaște la mers.

6. La gătit: întăriți-vă abdomenul și fesierii

Indiferent dacă tăiați zarzavaturi sau amestecați într-un sos, procedați în felul următor: îndoiți ușor genunchii și întăriți-vă mușchii abdominali și fesieri. Mențineți 4-5 secunde. Relaxați poziția și repetați de câteva ori. Eficient pentru fese: în timp ce gătiți, ridicați câte un picior întins în spate.

7. În fața televizorului: mușchi la mâini, cu sticle de apă

În timp ce stați pe fotoliu la televizor, luați două sticle umplute cu apă. La început alegeți sticle de 0,5 l. Ridicați brațele paralel, deasupra capului. Îndoiți coatele, ducând sticlele cât mai în spate, apoi ridicați din nou, cât mai sus. Repetați de 10-20 de ori, cu mici pauze. Reluați exercițiul de 3 ori. O să scăpați de ”pielea care atârnă” sub brațe.

Practicați zilnic, timp de 2 săptămâni exercițiile pe care vi le-am prezentat, apoi când treceți pe lângă o vitrină admirați-vă. O să vedeți diferența!

Comentariul tau