Rolul apei în sănătatea organismului

Data: 05.09.2012
Rolul apei în sănătatea organismului

Cu toţii cunoaştem faptul că organismul nostru este compus, în principal, din apă şi totuşi ignorăm să bem destulă apă.

Apa nu are înlocuitori, este perfectă pentru slăbit şi ajută metabolismul şi multiple organe. Consumul ridicat de apă reduce pofta de mâncare şi nu lasă grăsimea să se depoziteze. Există acest mit conform căruia dacă bei multă apă există şi riscul de a reţine multă apă. Din contră, organismul reţine apa atunci când nu are destulă.

Hidratarea îşi spune cuvântul atunci când este vorba de pielea ta, o menţine tânără şi stimulează circulaţia. Un consum ridicat de apă te ajută în lupta împotriva toxinelor din organism (chiar dacă asta este treaba rinichilor) şi împreună cu sport şi o dietă echilibrată, există şanse să te scape de celulită. Apa mentine tonusul pielii, o face tânară şi radiantă.

Apa te ajută să lupţi împotriva oboselii excesive, a diverselor alergii şi a insomniei. Digestia alimentelor solide are loc în prezenţa unei mari cantităţi de apă. Cartilagiile au nevoie de apă pentru asigurarea lubrificării, în timpul mişcării.

Substanţele din rinichi se dizolvă în apă.  S-a mai constatat că depresiile, oboseala, lipsa de concentrare, sunt legate tot de această deficienţă. De asemenea, migrenele şi stresul pot fi tratate printr-un consum ridicat de apă. Dezhidratarea provoacă stres.

Auzim mereu sintagma “Pentru sănătatea dumneavoastră beţi cel putin doi litri de lichide pe zi”. Adevărul este că acest consum de apă depinde de greutate, vârstă şi de consumul altor alimente care conţin apă dar specialiştii vor recomanda întotdeauna un consum cât mai mare de apă.

Parcă îţi vine să te ridici şi să-ţi torni un pahar cu apă, nu?

Comentariul tau