Ceaiul verde și sănătatea

Data: 10.09.2012
Ceaiul verde și sănătatea

Pentru cine nu știe, ceaiul verde este un tip de ceai obținut din planta Camelia sinensis. Ceaiul verde este apreciat, din cele mai vechi timpuri, pentru proprietățile sale benefice.

Haideți să enumerăm câteva beneficii ale ceaiului verde:

    • previne apariția cancerului;
    • are efect energizant;
    • stimulează metabolismul – ajută la slăbit;
    • scade nivelul colesterolului;

  • limitează coagularea anormală a sângelui;
  • reduce glicemia;
  • protejează ficatul;
  • mentine sănătoasă cavitatea bucală – reduce tartrul dentar;
  • este un bun stimulator cerebral;
  • stimulează funcțiile sistemului imunitar;
  • întârzie îmbătrânirea prematură;
  • bun diuretic;
  • combate oboseala;
  • oprește reținerea apei în organism;
  • are proprietăți antibacteriene si antivirale;
  • blochează reacțiile alergice.

 

Deci ceaiul verde este bun la atât de multe afecțiuni ale corpului, în special în faza de prevenire.

Cum se prepară ceaiul verde?

Alegeți o firmă superioară de ceai verde și asigurați-vă că ceaiul este proaspăt. Cel mai bun ceai verde se obține atunci când apa în care acesta este preparat are aproximativ 70-80 grade Celsius. După ce apa are temperatura potrivită, introduceți frunzele de ceai – cam o linguriță pentru o ceașcă- și lăsați-le la infuzie pentru 2-3 minute. Se recomandă  consumarea ceaiului cât mai repede după preparare. Este bine să păstrați frunzele de ceai verde într-un loc uscat și răcoros.

Consum și contraindicații

În ceea ce privește consumul ceaiului verde în decursul zilei, părerile sunt împărțite. Majoritatea specialiștilor recomandă consumarea a trei căni de ceai pe zi, începând cu dimineața. Nu este recomandat consumul de ceai verde cu două ore înainte de culcare sau în perioadele de stres prelungit. Pentru slăbit, puteți bea ceai verde înainte de masă pentru a reduce pofta de mâncare, sau după masă, pentru prelungirea senzației de saturație.

 

Comentariul tau