7 fructe pe care trebuie să le consumăm iarna

Data: 20.12.2012
7 fructe pe care trebuie să le consumăm iarna

Acum că vin sărbătorile de iarnă fiecare casă are grijă să pregătească bunătăţi care mai de care mai complexe dar nu trebuie să uităm niciun moment că organismul nostru are nevoie de multe vitamine în anotimpul rece şi de aceea trebuie să consumăm în continuare cel puţin două fructe pe zi. Să vedem care sunt fructele care ne vitaminizează cel mai mult.

Banana conține vitaminele B6, B12, C, fibre, potasiu, glucide, alte minerale. Are proprietăți benefice la nivelul tubului digestiv, previne și tratează arsurile la stomac și te feresc de ulcer gastric. O banană îți oferă în jur de 360 mg de potasiu, ceea ce o transformă într-un aliat de nădejde în lupta împotriva hipertensiunii și, în plus, îți oferă foarte multă energie.

Portocala/ mandarinele conțin vitaminele C, P, hesperidina, care scade nivelul colesterolului rău și crește nivelul colesterolului bun,  magneziu, calciu, fosfor, potasiu, zinc și antioxidanți puternici. Portocalele sunt cunoscute pentru concentrația de vitamina C dar acestea posedă o bogăție de alte substanțe care previn maladiile cardiovasculare, inflamațiile, cancerul, întăresc sistemul imunitar, combat inflamațiile.

Lămâia conține un cocktail de vitaminele A, B și C. Conține minerale,  calciu, cupru, fier, magneziu, fosfor, seleniu și zinc. Printre efectele sale, lămâile combat acneea, au proprietăți antibacteriene și antivirale, scad febra, vindecă răceala și gripa, ajută la îndepărtarea oboselii, agitației, amețelii, nervozității și tensiunii. Acestea pot elimina bătăturile, eczemele, îndepărtează durerile, ajută stomacul și poți bea un suc de lămâie dacă dorești să învingi oboseala. Adaugă câte o felie de lămâie și în paharul de apă sau în ceai.

Mărul conține o mare cantitate de elemente nutritive: săruri minerale – potasiu, sodiu, magneziu, clor, oxid feric, acizi fosforici- și vitamine – A, B6, B12, C, D, E, plus fibre și antioxidanți. Mărul este un bun dezinfectant al organismului și rezolvă problemele digestive. Acesta scade nivelul colesterolului rău, are proprietăți antibacteriene și antivirale, te ferește de boli cardiovasculare. Deci un măr pe zi chiar ține doctorul departe.

Kiwi este foarte bogat în vitamina C şi fibre. Acesta stimulează memoria, este energizant, hrănitor, echilibrează tensiunea și scade riscul formării cheagurilor de sânge.

Ananasul este o sursă excelentă de mangan, vitamina C,  fibre și de bromelaină, o enzimă cu efecte antiinflamatoare. Pe lângă faptul că este foarte bun la gust și aromat, ananasul protejează vederea și este un energizant foarte bun, reduce simptomele alergiei și se zice a fi perfect împotriva celulitei deoarece acesta ajută la eliminarea apei din organism. Este bun împotriva artrozei și a paraziților.

Nucile, alunele si migdalele conțin potasiu, fosfor, calciu, magneziu, fier, zinc, cupru, seleniu, vitaminele A, E, K, C, B1, B2, B6, acid pantotenic, folați și aduc un aport energetic impresionant. Conținutul de apă este moderat și conțin o concentrație foarte mare de minerale, vitamina E, B și fibre.

Dacă nu-ți plac fructele în mod special îți poți face o salată de fructe delicioasă sau le poți transforma în suc. De asemena, încearcă și fructele congelate – odată cu noile tehnologii, acestea își păstrează gustul proaspăt și după decongelare. O alternativă ar fi fructele uscate.

Comentariul tau