Cum să fii sănătos și să nu te îngrași de sărbători

Data: 28.12.2012
Cum să fii sănătos și să nu te îngrași de sărbători

A venit perioada exceselor în alimentație, perioada stresului cauzat de faptul că vrei ca totul să fie perfect de sărbători și îți faci griji că nu ai destul timp la dispoziție, perioada aglomerației și a problemelor de sănătate cauzate de prea multă mâncare sau mâncare prea grea la care mai adaugi sedentarismul. Ce poți face pentru a combate aceste aspecte neplăcute ale sărbătorilor?

În primul rând, atenție la ce mănânci. Dacă știi că acei cârnați prăjiți delicioși fac rău organismului tău, alege să-i guști doar în loc să-i mănânci cu poftă și să-ți pară rău mai târziu. Nu fă excese – evident că totă lumea are mâncare gustoasă pe masă dar asta nu înseamnă că trebuie s-o mănânci pe toată. Mănâncă cât mai multe fructe pentru a echilibra dieta.

Toți avem impresia că după sărbători am pus ceva kilograme pe noi. Cum putem evita acest lucru? Nu întrerupe programul obișnuit de sport, fie că faci aerobic, fitness sau alergare. Adaugă noi modalități de e face mișcare. Fiind iarnă afară, poate posibilitățile ne sunt limitate dar putem apela la creativitate. Du-te la ski sau la patinoar – excelente pentru mișcare – fă oameni de zăpadă, aleargă în jurul blocului sau du-te la cumpărături prin magazine în loc să cumperi online.

Fă-ți un plan cu mesele de sărbători și include câte 30 de minute de mișcare în fiecare zi. Evită gustările grele dinaintea mesei, nu consuma suc carbogazos sau alcool în exces și mișcă-te sau dansează în timp ce gătești. Nu merge flămând la o petrecere și introdu fructe în alimentație. Fii selectiv cu dulciurile – nu le mânca pe toate odată, ci împarte-le pentru cât mai multe zile. Refuză politicos mâncărurile prea grele, mestecă-le bine și fă pauze.

Bea mai multă apă ca de obicei și încearcă să dormi mai mult sau apelează la un masaj. Nu dormi imediat după masă și nu purta haine prea strâmte. Alege să prepari mâncărurile cu ingrediente mai sănătoase, naturale, degresate sau organice și prepară mai multe salate.

Sper că aceste sfaturi v-au ajutat și vă dorim să aveți niște sărbători fericite în continuare!

Comentariul tau