Rețete pentru un 1 Mai sănătos

Data: 01.05.2013
Rețete pentru un 1 Mai sănătos

1 Mai este sărbătoarea favorită a multor români. Doar vorba spune că sportul favorit al românului este mâncatul de mici cu bere. Oricât de tentante ar fi micile obiceiuri de 1 Mai, ele nu sunt printre cele mai sănătoase, plus că atunci când e sărbătoare cuvântul moderație dispare din vocabular. Așadar ne trezim după zilele de dezmăț cu dureri de stomac și vinovați pentru cantitățiile nepotrivite de alimente pe care le-am consumat.

De aceea astăzi vă oferim 3 rețete simple, care vă vor delecta simțurile atunci când ieșiți la iarbă verde. În plus, ele sunt cât se poate de sănătoase și pot fi alternative de succes ale clasicilor mici.

Salată de roșii cu pâine prăjită și brânză de capră (4 porții)

  • tăiați 3-4 roșii și o ceapă roșie în cuburi,
  • adăugați peste un dressing din 2 linguri de unei de măsline extra virgin, 2 linguri de oțet, sare și piper negru,
  • luați 4 felii mari de pâine și stropiți-le cu o lingură de unei de măsline extra virgin,
  • prăjiți pâinea pe grătar timp de 2-3 minute,
  • după prăjire, mutați-o într-o farfurie și frecați-o cu usturoi,
  • după ce s-a răcit puțin pâinea, tăiați-o cuburi,
  • tăiați și brânza de capră în cuburi le fel de mari,
  • amestecați toate ingredientele în salata inițială și adăugați puțin busuioc.

O salată delicioasă, care nu conține mai mult de 250 de calorii/porție.

Porumb prăjit la grătar

Da, ați auzit bine… Porumbul proaspăt la grătar este o bunătate. Ungeți-l cu puțin ulei de măsline, adugați puțină sare și puneți-l pe grătarul încins. Rotiți până se rumenește bine pe toate părțile. O astfel de porție nu conține mai multe de 80 de calorii.

Somon la grătar cu sos de ardei roșu(4 porții)

Pentru această rețetă aveți nevoie să pregătiți de acasă sosul. Acesta se prepară foarte simplu adăugând următoarele ingrediente într-un blender:

  • 30 g migdale
  • unu sau doi ardei roșii tăiați bucățele
  • 5-6 roșii cherry
  • un cățel de usturoi
  • 1 lingură de ulei de măsline
  • 1 lingură de oțet de vin roșu
  • 1 lingură de boia dulce
  • sare și piper după gust

Sosul obținut îl puteți păstra la rece dacă îl faceți cu o zi înainte. Cele 4 bucăți de somon file le prăjiți 3 minute pe grătarul încins. După ce s-a făcut îl tăiați bucăți și îl serviți cu sosul preparat. O porție nu conține mai mult de 280 calorii.

Sperăm că v-am oferit destule alternative pentru un 1 Mai sănătos și delicios.

Distracție plăcută și poftă bună!

 

Comentariul tau