Cum știm că un produs cosmetic este într-adevăr organic

Data: 08.05.2013
Cum știm că un produs cosmetic este într-adevăr organic

Cu tot marketingul din ultima vreme, parcă e din ce în ce mai dificil să deosebim produsele cosmetice făcute din produse naturale de cele care conțin, printre chimicale și ingrediente naturale. E timpul să spunem lucrurilor pe nume și să vă arătăm cum citim corect eticheta unui produs.

Primul pas pentru recunoașterea unui produs bio este sigla certificării sale și cât mai multe informații despre ceea ce înseamnă fiecare certificare în parte.

Există mai multe instituții care certifică produsele cosmetice ca fiind bio/organice sau conținând ingrediente bio/organice.

Ecocert – Organism de certificare originar din Franța, care activează în multe țări: Germania, SUA, Italia etc. Pentru ca un produs să fie certificat de către Ecocert, minimum 10% dintre ingrediente trebuie să provină din culturi biologice, iar restul ingredientelor să fie naturale. Ecocert are două certificări: Eco și Bio.

Eticheta Nature et Progres, inițial destinată produselor alimentare, este considerată cea mai exigentă pentru cosmetice, excluzând produsele petrochimicale, de sinteză, parfumurile și coloranții artificiali,  iar ingredientele naturale trebuie să fie BIO 100%. În ultima perioadă este destul de rar folosită pentru produse cosmetice, dar reprezintă o certitudine a calității produselor bio. În general se găsește pe cremele și loțiunile fără parfum, dedicate pielii sensibile sau cu probleme deosebite.

Soil Association.Soil Association este un organism de certificare din Marea Britanie și are reguli foarte stricte. Produsele certificate de ei au un minimum de 70% ingrediente organice. Este foarte important să ținem cont că  nu se acordă certificarea pe marcă, ci pe produs, ceea ce înseamnă că în aceeași gamă de produse pot exista unule certificate și unele nu.

Carta Cosmebio (2002) oferă tansparență asupra ingredientelor și procedeelor de fabricare. Produsele cu logo-ul BIO   sau ECO conțin în majoritate ingrediente naturale și de origine naturală. Produsul trebuie să conțină minim 95% ingrediente de origine naturală, iar din lista celor de sinteză sunt excluse parfumurile și coloranții de sinteză, conservanții chimici, produse petochimice (PEG, parafină, silicon), OGM (organisme modificate genetic).

 

Farmers_and_Gowers

Organic Farmers and Growers Association. Este primul organism de certificare organica din Marea Britanie, însă acoperă mai multa aria culturilor.

 

 

aiab.ceaAiab/Icea – Certificare acordata în Italia-Spania-Grecia, recunocută și de USDA, de Japonia. Este asemănatoare ca standar al calității cu Ecocertul.


usda

USDA. Este organismul de certificare american apărut în urma unificării standardelor de certificare din SUA.

bdih

BDIH. Certificare naturală și nu organică. Standardul precizează ce ingrediente se pot și nu se pot folosi, sisteme de conservare admise și asigură că produsele nu sunt testate pe animale. BDIH este un standard de certificare exigent care nu permite existența niciunui compus petrochimic sau derivat de-al acestora în compoziția produselor.

Așadar, etichetele ne spun aproape tot despre un produs. Este bine să le citim cu atenție și să fim atenți mai degrabă la ce ne spun certificările decât la ce ne vând marile companii de produse cosmetice prin intermediul campaniilor de marketing. Și încă un detaliu foarte important: un produs cosmetic fără parabeni nu este obligatoriu un produs cosmetic organic.

Comentariul tau