Alimentele sănătoase care nu trebuie evitate

Data: 02.09.2013
Alimentele sănătoase care nu trebuie evitate

În ultima perioadă suntem bombardaţi cu informaţii referitoare la alimentele pe care ar trebui să le consumăm pentru a avea un stil de viaţă sănătos. Mai mult decât atât, numărul dietelor care ne sfătuiesc ce anume şi în ce cantităţi să consumăm, creşte considerabil de la an la an. Aceste diete, de cele mai multe ori ineficiente şi chiar nesănătoase, au dus la apariţia unor mituri conform cărora anumite alimente ar trebui evitate.

Este adevărat faptul că fiecare dintre noi avem gusturi diferite şi că organismul fiecăruia acceptă şi agrează diferite alimente, dar iată care sunt alimentele pe care nu ar trebui să le evităm sub nicio formă pentru că sunt extrem de sănătoase şi au numeroase beneficii pentru noi:

  • Oul: este evitat deoarece conţine mai mult colesterol decât orice alt aliment. Cu toate acestea, organismul nostru are nevoie de colesterol pentru a putea produce hormoni si bila acidă, necesare digestiei. Pentru că nivelul ridicat al colesterolului duce la îngroşarea arterelor de sânge, se recomandă consumul a nu mai mult de 3 gălbenuşuri pe săptămână
  • Cafeaua: chiar dacă poate da dependenţă de cafeină şi stări de anxietate, agitaţie, migrene şi uneori insomnie, cafeaua poate fi şi benefică. Dacă nu este consumată în exces, cafeina stimulează producerea de dopamină şi norepinefrină, substanţe care contribuie la îmbunătăţirea stării de spirit şi a funcţiilor cognitive
  • Morcovii: sunt consideraţi ca fiind alimente cu indice glicemic mare, motiv pentru care oamenii au început să îi evite. Cu toate acestea, morcovii sunt o importantă sursă de beta-caroten, pigment care se transformă în vitamina A şi previne astfel apariţia diabetului. În varianta crudă, aceştia conţin mai multă vitamina C, pe când în varianta gătită mai mult beta-caroten
  •  Caju: este evitat datorită conţinutului bogat în grăsimi saturate, dar, dacă este prăjit, acesta este bogat în cupru, necesar producerii hemoglobinei şi a colagenului. Mai mult, acesta are în compoziţie proantocianidina, un compus care reduce riscul cancerului
  • Avocado: datorită conţinutului ridicat de grăsimi, acesta este deseori eliminat din alimentaţia oamenilor. Cu toate acestea, grăsimile pe care le conţine acest fruct sunt mononesaturate şi contribuie la reglarea colesterolului. Mai mult, avocado conţine peste 25 de nutrienţi esenţiali care au proprietăţi antiinflamatorii, benefice organismului
  • Ciocolata: deşi se spune că provoacă acnee, migrene, insomnie sau obezitate, ciocolata este şi sănătoasă. Boabele de cacao sunt bogate în flavonoizi, substanţe cu proprietăţi antioxidante, iar ciocolata elimină senzaţia de oboseală şi îmbunătăţeşte circulaţia sângelui. Pentru că laptele şi zahărul anulează anumite proprietăţi nutritive ale ciocolatei, se recomandă consumul de ciocolată neagră
  • Varza de Bruxelles: este considerată ca fiind cea mai detestată legumă din lume, datorită aspectului şi gustului neplăcut. Cu toate acestea, varza de Bruxelles conţine fitonutrienţi care acţionează ca antioxidanţi şi diminuează riscul apariţiei cancerului
  • Sfecla roşie: datorită gustului neplăcut, multă lume o evită. Dar pigmenţii roşii ai sfeclei sunt nişte antioxidanţi puternici care detoxifiază ficatul şi întreg organismul. Mai mult, sucul de sfeclă roşie acţionează asemenea unui energizant.

Comentariul tau