5 sfaturi pentru unghii puternice și un păr sănătos

Data: 23.09.2013
5 sfaturi pentru unghii puternice și un păr sănătos

Ai încercat o multitudine de produse însă părul și unghiile tale au în continuare probleme? Ar trebui să te gândești la o abordare diferită, care ia în considerare necesitățile întregului organism. În cazul stresului sau al alimentației inadecvate corpul are tendința de a redirecționa nutrienții către organele esențiale, iar unghiile și părul sunt printre primele care au de suferit. Îți oferim mai jos câteva sfaturi pentru a le reda sănătatea.

  1. Redă structura unghiilor casante folosind un supliment ce are la bază calciu și magneziu, substanțe completate de MSM (metilsulfonilmetan), o formă organică de sulf. Acesta întărește unghiile și le oferă strălucire datorită capacității sale de a construi și reconstrui keratina și colagenul.
  2. Nu uita de importanța pe care o are biotina. Cunoscută și ca vitamina H sau B7, biotina este esențială în organism pentru procesarea grăsimilor, carbohidraților și proteinelor, însă joacă un rol extrem de important și în sănătatea părului și a unghiilor, accelerând creșterea acestora și oferindu-le vitalitate. Studiile au demonstrat faptul că în cazul anumitor persoane biotina contribuie și la prevenirea căderii părului.Organismul nostru are nevoie de circa 300 mg de biotină pe zi, pe care o extragem din carne, lapte, pește, alune sau cereale integrale. Alternativ, putem apela la suplimente.
  3. Modifică-ți alimentația. Consumă cantități mai mari de proteine slabe (pește, nuci), fructe și legume proaspete, bogate în vitamine, lactate (sursă de calciu și vitamina D) și asigură-te că ești suficient de hidratat. Combinația dintre cupru și fier previne la rândul ei căderea părului, întărește firul și îi intensifică coloritul. Alimentele bogate în cupru sunt ouăle, cerealele, fasolea sau carnea. Magneziul, pe care îl găsim în nuci, fructe și legume verzi,  în special atunci când este asociat calciului, accelerează și el creșterea părului.Vitamina A și acizii grași Omega-3 sunt alte două elemente care contribuie la sănătatea scalpului și a firului de păr.
  4. Atenție la produsele pe care le folosești! Este extrem de important să folosești un șampon potrivit pentru părul tău și să eviți produsele care ar putea face mai mult rău decât bine. Verifică etichetele – ingrediente precum parabenii, Sodium Lauryl/Laureth Sulfate sau benzyl benzoate au fost asociate cu o gamă largă de probleme, de la iritații și până la cancer sau defecte de naștere. Orientează-te spre produse bio, ce folosesc ingrediente naturale. Un produs cu cofeină, spre exemplu,  întăreşte rădăcina firului de păr şi reactivează circulaţia sângelui la nivelul pielii capului. Combinația de unt de shea și aloe vera este de asemenea ideală pentru o curățare delicată a părului.Nu uita de balsam. Dermatologii recomandă aplicarea balsamului după fiecare spălare, acesta fiind capabil să crească strălucirea părului, rezistența acestuia și să ofere protecție împotriva razelor UV.
  5. Evită obiceiurile nesănătoase! Începând cu fumatul, care afectează întreg organismul și până la rosul unghiilor, care predispune la infecții, există o multitudine de obiceiuri care pot cauza probleme.În cazul părului încearcă să eviți frecarea cu prosopul, care poate smulge firele, ține uscătorul departe de rădăcini și nu insista mult pe o zonă pentru a nu leza scalpul.Fii atent la temperatura apei! Apa fierbinte va elimina o mare parte a uleiurilor esențiale din păr și de pe scalp, cauzând uscăciune.

Comentariul tau