Obiceiuri de alimentatie sanatoasa pentru sarbatori

Data: 17.12.2013
Obiceiuri de alimentatie sanatoasa pentru sarbatori

Evita problemele de digestie, kilogramele in plus si starile de oboseala cauzate de excesele alimentare din perioada sarbatorilor, urmand cateva dintre recomandarile de mai jos.

Urmeaza regula 7 pe zi

Consuma de cel putin sapte ori pe zi cate o gustare cu fructe sau legume pentru a-ti mentine stomacul ocupat. Aceste snack-uri sanatoase au un continut caloric mult mai mic decat dulciurile sau articolele de patiserie si sunt pline de nutrienti si vitamine. Pregateste-ti din timp si pastreaza in frigider legume curatate precum morcovii sau fructe precum capsunile sau merele. Bananele sunt la randul lor extrem de comod de consumat si au ca plus un aport semnificativ de magneziu, vitamina B6 si fibre.

Nu trebuie sa uiti de importanta pe care o au alimentele bogate in fibre in asigurarea unui tranzit intestinal sanatos. Consuma cereale integrale, legume proaspete si fructe pentru a evita unul dintre principalele efecte ale meselor bogate in proteine (carne), constipatia.

In ceea ce priveste desertul, este aproape imposibil ca in aceasta perioada sa stai departe de cozonaci, tortul de ciocolata sau de turta dulce. Poti sa incerci insa sa iti impui sa consumi maxim un desert pe zi, evitand astfel excesul de glucide si de calorii.

Pe lista neagra a alimentelor care puncteaza la departamentul calorii se regasesc si sosurile, in special cele ce contin grasimi cum ar fi smantana. In cazul in care servesti o salata, opteaza pentru otet, ulei de masline sau dressing-uri cu un continut cat mai mic de grasimi. Nici ciorbele, in special cele in prepararea carora s-a folosit smantana grasa, nu intra pe lista de mancaruri usoare, iar consumul lor trebuie sa fie unul moderat.

Mai mult ca niciodata, consumul de bauturi alcoolice trebuie si el atent monitorizat in aceasta perioada. Desi uneori tindem sa nu realizăm acest lucru, bauturile pot fi si ele o sursa importanta de calorii (500 ml de bere contin circa 210 calorii, in timp ce un shot de 35 de ml de whiskey are 72 de calorii).

Inlocuieste lichiorul de oua cu un pahar de vin si rezuma-te pe cat posibil la bauturi fara zahar, pornind de la apa si pana la ceaiuri sau cafea. De asemenea, nu uita sa consumi suficienta apa pentru a evita deshidratarea. Ceea ce trebuie sa retii insa este sa nu consumi apa in timpul mesei deoarece aceasta dilueaza sucurile gastrice si ingreuneaza digestia.

O alta metoda simpla, dar eficienta, pentru a reduce aportul caloric poate fi schimbarea farfuriilor cu unele cu un diametru mai mic, potrivit expertilor. Ai putea reduce astfel consumul de calorii cu pana la 22%.

Invata sa spui nu

Multi dintre noi traim cu impresia ca le vom provoca o jignire majora gazdelor atunci cand refuzam un fel de mancare sau lasam resturi in farfurie. Este important sa realizam ca sanatatea noastra este pe primul loc, iar in momentul in care organismul ne semnalizeaza ca i-a fost suficient, ar fi bine sa-l ascultam inainte de a ne strica sarbatorile cu o indigestie sau o criza biliara.

Foto: Flickr – alschim

Comentariul tau